Wystawa CaravaggioPrevious Article
Efekty BrexituNext Article
baner-980px-x-90px
Aktualności
  • Zatrudnienie najwyższe od 1971Poziom bezrobocia w Wielkiej Brytanii jest najniższy od 11 lat, wzrosły również średnie płace. Obecnie zatrudnionych jest 31,81 miliona ludzi - o 560 tysięcy więcej niż rok temu. Dane wskazują także [...]
  • Pomoc dla Polaków w ColerainePolskie małżeństwo z małym dzieckiem z Coleraine w Irlandii Północnej nie ma gdzie mieszkać po tym, jak w ich domu wybuchł pożar. Policja nie podaje, co było powodem pożaru. Polakom [...]
  • Będzie POLSKI PUNKT KONSULARNY w Belfaście! Polska będzie pierwszym europejskim krajem, który będzie miał swoje dyplomatyczne przedstawicielstwo w Irlandii Północnej. W Belfaście powstanie polska placówka konsularna. Ma ona zostać otworzona do końca 2017 roku. Swoje przedstawicielstwa w Irlandii [...]

Magazyn dla Dorosłych i Dzieci w Irlandii Północnej – zapraszamy do lektury!

Diagnoza przez telefon?

Interlinia+- AWielkość czcionki+- Wydrukuj artykuł
Diagnoza przez telefon?

Już prawie 200 przychodni w Wielkiej Brytanii stosuje tzw. weryfikację telefoniczą, aby upewnić się, że pacjent naprawdę potrzebuje kontaktu z lekarzem. Plan, który w zamyśle miał ograniczyć kolejki, wzbudza jednak coraz większe kontrowersje, a eksperci mówią wprost – może zagrażać życiu ludzi.

Zgodnie z programem, lekarze pierwszego kontaktu (GP) spędzają dwie godziny dziennie na ocenianiu w czasie rozmowy telefonicznej czy przypadek jest poważny i wymaga wizyty w przychodni. W ten sposób traktowanych jest w sumie 1,7 mln ludzi.

Productive Primary Care, jedna z dwóch prywatnych praktyk szkolących personel, przewiduje, że w przyszłym roku do systemu wejdzie kolejnych 20 placówek, obsługujących 150 000 pacjentów.

Dwie praktyki, które pobierają za szkolenie jednorazową opłatę £8 tys., twierdzą, że dwie trzecie osób wymaga jedynie prostej porady, jak na przykład zażycie paracetamolu.

Ocenianie stanu pacjentów przez telefon jest ostatnią z serii prób zmniejszania obłożenia przychodni. Tego typu praktyki skrytykował jednak m.in. były dyrektor szkoły Royal College of GPs.

„Lekarz nie jest w stanie sprawdzić w ten sposób czy pacjent jest blady, żółty na twarzy, czy się nie trzęsie, ma zaburzony chód… Jest mnóstwo rzeczy, które doświadczony GP może zauważyć podczas zwykłej konsultacji. Mamy dowody na to, że pacjenci bardzo się boją tego systemu” – stwierdził Denis Pereira Gray.

“GP nie są w stanie ocenić przez telefon stanu zdrowia wielu starszych ludzi z kompleksowymi potrzebami lub z problemami mentalnymi” – dodała Caroline Abrahams z organizacji charytatywnej Age UK.

Tim Farron, lider Liberalnych Demokratów, ostrzegł, że wprowadzenie systemu może „zerwać więzi lekarzy rodzinnych z pacjentami”. „Inwestujemy w podstawową opiekę po to, aby zmniejszyć obciążenie przychodni, co przyczynia się do podniesienia bezpieczeństwa pacjentów” – przekonuje z kolei rzecznik Ministerstwa Zdrowia.

Jako inny sposób na oszczędzanie, we wrześniu minister zdrowia przedstawił plan usprawnienia niektórych usług za pomocą internetu.

„Pacjenci będą mogli sprawdzać objawy chorobowe, umawiać się na wizytę do GP i przeglądać swoją dokumentację medyczną na smartfonach” – poinformował Jeremy Hunt, stojący na czele Ministerstwa Zdrowia.

Jeremy Hunt chce, aby porady i zapisy na usługi medyczne były dostępne w Internecie „za jednym kliknięciem”. Historie leczenia nie będą jednak prędko dostępne online, ponieważ połowa szpitali nie będzie w stanie opracować dokumentacji cyfrowej co najmniej do 2023 roku.

Minister zapewnia jednak, że pacjenci będą mogli wpisywać swoje objawy online i uzyskać odpowiedź od pielęgniarki w ramach infolinii NHS 111. Na stronie internetowej brytyjskiej służby zdrowia będą znajdować się z kolei informacje na temat tego, jak lokalne ośrodki zdrowia leczą demencję i nowotwory.

The Times

0 komentarzy

Brak komentarzy Artykuł nie był jeszcze komentowany

Dodaj komentarz

Jako pierwszy Dodaj komentarz !

Only registered users can comment.

Wiadomosci UK/NI

McDonald’s uruchamia dostawy do domu

McDonald’s uruchamia dostawy do domu   0

McDonald's, jedna z najpopularniejszych sieci fast-food'ów na świecie, zapowiedział uruchomienie na Wyspach usługi dostarczania jedzenia do domu. Do tej pory była ona dostępna wyłącznie w Singapurze i Chinach. Gigant zapowiedział ostatnio [...]

Panel użytkownika

Aktualne wydanie Naszego Expressu

Zapisz się do naszego newslettera!

Banner
Banner
Banner
Banner

Znajdź nas na Facebook’u

error: Zawartość strony jest chroniona!