Praca z domu dla otyłychPrevious Article
Strategia na rzecz czystego powietrzaNext Article
Aktualności
  • Polish Heritage DayW ramach drugiej edycji Polish Heritage Day zorganizowanych zostało 76 wydarzeń w całej Wielkiej Brytanii, które odbywały się w terminie od 5 maja do 4 czerwca. Również w Irlandii Północnej [...]
  • Wieści z PSS Enniskillen – maj 2018S.O.S z Enniskillen Gramatyka, ortografia, nowe literki, słówka, zadania i opracowania to podstawa na sobotnich lekcjach z języka polskiego. Ale zajęcia w Światowy Dzień Ziemi w klasie 1 rozpoczęliśmy piosenką pt. „Ziemia [...]
  • My Way w maju 2018!Wiosna w pełni! Kwiaty! Kolory! Wszystko to, co lubimy najbardziej. Tym razem dzieci wraz z rodzicami próbowały swoich sił we florystyce - z bibuły i papieru powstawały kwiaty. Wszystko ręcznie [...]

Magazyn dla Dorosłych i Dzieci w Irlandii Północnej – zapraszamy do lektury!

Weather Report ,
0°C

Dzieci jedzą mniej zdrowo

Interlinia+- AWielkość czcionki+- Wydrukuj artykuł
Dzieci jedzą mniej zdrowo

Gwiazdy mediów społecznościowych mogą sprawiać, że dzieci będą jadły więcej niezdrowych produktów – wynika z badania przeprowadzonego na Uniwersytecie w Liverpoolu, o którym informuje w sobotę BBC. Naukowcy badali reakcję dzieci na treści w internecie.
Analiza, zaprezentowana na Europejskim Kongresie Otyłości w Wiedniu, wykazała, że dzieci, które oglądały znanych vlogerów – osoby prowadzące w internecie blogi w formie nagrań wideo – jedzących słodkie i tłuste przekąski, zjadały o 26 proc. kalorii więcej niż dzieci, które tych treści nie widziały.

W badaniu wykorzystano dwoje vlogerów: na Instagramie śledzi ich odpowiednio 11 mln i 4,6 mln internautów. Naukowcy podzieli 176 dzieci na trzy grupy, którym pokazywano gwiazdy internetu promujące przekąski niezdrowe, zdrowsze jedzenie oraz produkty niespożywcze. Następnie dzieciom zaoferowano zdrowe i niezdrowe przegryzki, m.in. winogrona, marchewki, czekoladki czy żelki. Dzieci, które widziały, jak gwiazdy jedzą niezdrowe produkty, zjadały średnio 448 kalorii, podczas gdy inne – 357.

Jedna z osób przeprowadzających badanie dr Emma Boyland podkreśliła, że dzieci postrzegają vlogerów jako „zwykłych ludzi”, takich jak ich koledzy. Gwiazdy „zyskały zaufanie wśród młodych i teraz muszą wziąć na siebie odpowiedzialność” – dodała. Naukowcy apelowali o większą kontrolę nad dziećmi w internecie, w szczególności w mediach społecznościowych, gdzie nie jest łatwo odróżnić reklamę od autentycznych treści. Podkreślono, że twórców w telewizji obowiązuje więcej obostrzeń niż tych w internecie. Teraz grupa naukowców z Liverpoolu planuje zbadać skalę świadomości dzieci na temat tego, że wielu vlogerów jest opłacanych za promowanie konkretnych produktów.

Źródło: PAP

foto.mamotoja.pl

 

0 komentarzy

Brak komentarzy Artykuł nie był jeszcze komentowany

Dodaj komentarz

Jako pierwszy Dodaj komentarz !

Only registered users can comment.

Wiadomosci UK/NI

Strategia na rzecz czystego powietrza

Strategia na rzecz czystego powietrza   0

Brytyjski rząd przedstawił założenia nowej strategii na rzecz czystego powietrza, która ma zmniejszyć ryzyko zachorowań związanych z zanieczyszczeniem powietrza i doprowadzić m.in. do wyeliminowania wysoko emisyjnych paliw i nawozów amoniakowych. [...]

Panel użytkownika

Aktualne wydanie Naszego Expressu

32372906_1832810557025112_8760833917688217600_n

Zapisz się do naszego newslettera!

Banner
Banner
Banner
Banner

Znajdź nas na Facebook’u

error: Zawartość strony jest chroniona!