Praca z domu dla otyłychPrevious Article
Strategia na rzecz czystego powietrzaNext Article
Aktualności
  • Globalny Zjazd Polonii – Kongres 60 milionówWielkimi krokami zbliżamy się do kolejnej edycji Kongresu 60 Milionów, która tym razem odbędzie się w Londynie. Wydarzenie będzie miało miejsce w dniach 30 maja – 1 czerwca 2019 roku. [...]
  • Głosowanie za granicą w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2019Obywatele polscy oraz obywatele Unii Europejskiej niebędący obywatelami polskimi stale zamieszkujący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przebywający za granicą będą mogli zagłosować w obwodach głosowania utworzonych za granicą wyłącznie osobiście. Zgodnie z [...]
  • Felieton: Świąteczny koszyczek Babci TeddyWielkanoc już niebawem, więc nadszedł czas na przygotowanie koszyczka wielkanocnego, czyli popularnej święconki. Gdy tylko moje wnuki usłyszały, o szykowaniu koszyczka, zaczęły znosić mi zabawki, ukochanego misia, ulubioną lalkę, jajko [...]

Magazyn dla Dorosłych i Dzieci w Irlandii Północnej – zapraszamy do lektury!

Dzieci jedzą mniej zdrowo

Interlinia+- AWielkość czcionki+- Wydrukuj artykuł
Dzieci jedzą mniej zdrowo

Gwiazdy mediów społecznościowych mogą sprawiać, że dzieci będą jadły więcej niezdrowych produktów – wynika z badania przeprowadzonego na Uniwersytecie w Liverpoolu, o którym informuje w sobotę BBC. Naukowcy badali reakcję dzieci na treści w internecie.
Analiza, zaprezentowana na Europejskim Kongresie Otyłości w Wiedniu, wykazała, że dzieci, które oglądały znanych vlogerów – osoby prowadzące w internecie blogi w formie nagrań wideo – jedzących słodkie i tłuste przekąski, zjadały o 26 proc. kalorii więcej niż dzieci, które tych treści nie widziały.

W badaniu wykorzystano dwoje vlogerów: na Instagramie śledzi ich odpowiednio 11 mln i 4,6 mln internautów. Naukowcy podzieli 176 dzieci na trzy grupy, którym pokazywano gwiazdy internetu promujące przekąski niezdrowe, zdrowsze jedzenie oraz produkty niespożywcze. Następnie dzieciom zaoferowano zdrowe i niezdrowe przegryzki, m.in. winogrona, marchewki, czekoladki czy żelki. Dzieci, które widziały, jak gwiazdy jedzą niezdrowe produkty, zjadały średnio 448 kalorii, podczas gdy inne – 357.

Jedna z osób przeprowadzających badanie dr Emma Boyland podkreśliła, że dzieci postrzegają vlogerów jako „zwykłych ludzi”, takich jak ich koledzy. Gwiazdy „zyskały zaufanie wśród młodych i teraz muszą wziąć na siebie odpowiedzialność” – dodała. Naukowcy apelowali o większą kontrolę nad dziećmi w internecie, w szczególności w mediach społecznościowych, gdzie nie jest łatwo odróżnić reklamę od autentycznych treści. Podkreślono, że twórców w telewizji obowiązuje więcej obostrzeń niż tych w internecie. Teraz grupa naukowców z Liverpoolu planuje zbadać skalę świadomości dzieci na temat tego, że wielu vlogerów jest opłacanych za promowanie konkretnych produktów.

Źródło: PAP

foto.mamotoja.pl

 

0 komentarzy

Brak komentarzy Artykuł nie był jeszcze komentowany

Dodaj komentarz

Jako pierwszy Dodaj komentarz !

Only registered users can comment.

Wiadomosci UK/NI

Globalny Zjazd Polonii – Kongres 60 milionów

Globalny Zjazd Polonii – Kongres 60 milionów   0

Wielkimi krokami zbliżamy się do kolejnej edycji Kongresu 60 Milionów, która tym razem odbędzie się w Londynie. Wydarzenie będzie miało miejsce w dniach 30 maja – 1 czerwca 2019 roku. [...]

Panel użytkownika

Banner

Aktualne wydanie Naszego Expressu

Zapisz się do naszego newslettera!

Banner
Banner
Banner
Banner

Znajdź nas na Facebook’u

error: Zawartość strony jest chroniona!