Spotkanie biznesowePrevious Article
Wywiad: Pokaż mi, a zapamiętam...Next Article
Aktualności
  • Postanowienie Noworoczne – Zumba!Zumba została wymyślona przez przypadek. Twórca Zumby Alberto „Beto” Perez, pochodzący z Kolumbii, pewnego zwyczajnego dnia zapomniał przynieść kasetę z muzyką na zajęcia tańca towarzyskiego, które prowadził. Nie chcąc odwoływać [...]
  • City Hall i 100-lecie Niepodległości Polski!18 listopada uczciliśmy Setną Rocznicę Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Było to niezwykle podniosłe i ważne dla Polonii wydarzenie, pełne wzruszeń i niespodzianek. W uroczystości w Ratuszu w Belfaście, udział wzięli znakomici [...]
  • Dzień Niepodległości na cmentarzu MilltownInicjatywa 11. Listopada oraz Polish Society Belfast jak co roku zorganizowały uroczystość obchodów Dnia Niepodległości Polski na cmentarzu Milltown w Belfaście. Podczas uroczystości przemówienie wygłosił inicjator tej corocznej akcji Paweł Romańczuk. [...]

Magazyn dla Dorosłych i Dzieci w Irlandii Północnej – zapraszamy do lektury!

Mowa ciała w biznesie

Interlinia+- AWielkość czcionki+- Wydrukuj artykuł
Mowa ciała w biznesie
Related Articles

bodylang

Spotkanie biznesowe to specyficzna sytuacja, która kumuluje w sobie wiele czynników, od treści spotkania począwszy, przez atmosferę i sytuację, aż na mowie ciała skończywszy. Wiele rzeczy podczas takiego spotkania jest ważnych, ale to właśnie gestów można używać również na zasadzie przekonywania lub blefu. Kto opanuje lepiej język gestów ma dużą przewagę nad swoim partnerem biznesowym. Klucz do sukcesu tkwi w szczegółach…

 

Sekundy…

 

Jak piszą w książce K. Ferrazzi i T. Raz “masz dziesięć sekund, zanim twój rozmówca zadecyduje, czy polubił cię czy nie”. Dlatego pierwsze wrażenie musi być nieskazitelne, aby sprawy biznesowe miały rzeczywistą szansę na rozwój. O uśmiechu już mówić nie muszę, bo wspominaliśmy o tym w poprzednich artykułach. Przypomnę tylko, że podczas spotkania najlepiej utrzymywać stały i naturalny kontakt wzrokowy – unikanie kontaktu wzrokowego czy patrzenie w bok oznaczać będzie nierzetelność czy zakłopotanie. Poza tym warto pamiętać, że oczy świecą się, gdy jesteśmy w dobrym nastroju, jednak gdy jesteśmy smutni lub załamani nasze spojrzenia nabierają tępego wyrazu. Zatem jeśli dręczą cię jakieś problemy, albo po prostu nie masz nastroju na rozmowę, dobrym pomysłem jest przełożenie spotkania. W przeciwnym razie twoje oczy będą podświadomie wysyłać rozmówcy sygnał o złym nastroju.

 

Kolejna rzecz to pozycja naszego ciała. Zwrócenie ciała w kierunku rozmówcy oznacza, że interesuje nas to, co ma do powiedzenia. Krzyżowanie rąk i nóg oznacza poczucie strachu i blokady. Pochylanie ciała do przodu i krzyżowanie ramion komunikuje zwątpienie i nieufność. Z kolei sylwetka pochylona do tyłu ze skrzyżowanymi ramionami – świadczy o nadmiernej pewności siebie. Także machanie nogą lub tupanie oznacza zniecierpliwienie i w pewnym sensie także lekceważenie klienta ze względu na brak czasu.

 

Uważaj, co robisz!

 

Gestykulacja, choć trudno nad nią zapanować, odgrywa kluczową rolę w kontaktach biznesowych. Ważne, żeby nie przesadzać, czyli nie powtarzać pewnych gestów zbyt długo, bo mogą one być źle odczytane. I tak też zakładanie rąk oznacza postawę defensywną, zamkniętą na drugą osobę. Stukanie palcami o kolano czy biurko, oznacza nerwowość lub fałsz. Zaciskanie pięści wskazuje na postawę zamkniętą, waleczną, nie skłonną do negocjacji.

 

Także nasza twarz mówi bardzo wiele o tym, jaki mamy stosunek do drugiej osoby. Ściąganie brwi i zaciskanie ust będzie świadczyć o niezadowoleniu, a podnoszenie brwi i otwieranie szeroko ust, symbolizuje człowieka bardzo czymś zdziwionego. Unoszenie ramion oznacza brak szacunku i zobojętnienie, więc unikajmy tego gestu podczas spotkań dla nas ważnych!

 

Język gestów, inaczej komunikacja niewerbalna, jest nieodłączną częścią porozumiewania się w biznesie. Warto poznać powyższe zasady i poczytać więcej na ten temat, na przykład po to, żeby umieć rozszyfrowywać, co chce nam powiedzieć lub też ukryć przed nami rozmówca. Ale także po to, aby móc sterować swoimi zachowaniami tak, by były bardziej wiarygodne dla naszych potencjalnych klientów. Powodzenia!

 

Andrzej Palacz – Public Relations Officer

0 komentarzy

Brak komentarzy Artykuł nie był jeszcze komentowany

Dodaj komentarz

Jako pierwszy Dodaj komentarz !

Only registered users can comment.

Biznes

Kobieta w związku z naturą

Kobieta w związku z naturą   0

Jest naturopatą dietetykiem, terapeutką pracy z ciałem, autorką książki „Kobieta w związku z naturą”. W 2016 roku ukończyła College of Naturopathic Medicine w Dublinie. Prowadzi warsztaty, wykłady i spotkania, współprowadziła [...]

Panel użytkownika

Banner

Aktualne wydanie Naszego Expressu

Zapisz się do naszego newslettera!

Banner
Banner
Banner
Banner

Znajdź nas na Facebook’u

error: Zawartość strony jest chroniona!