Reklama w prasiePrevious Article
Spotkanie biznesoweNext Article
Aktualności
  • PSS Belfast: 10 lat minęło jak jeden dzień…Pierwsza Polska Szkoła Sobotnia w Belfaście świętowała 2 czerwca 2018 Jubileusz 10-lecia . Tak podniosłą uroczystość zaszczycili swoją obecnością znamienici goście: The Lord Lieutenant of the Co Borough of Belfast, [...]
  • PSS Portadown: Żywe Lekcje HistoriiPodczas zajęć z historii Polski odwiedzili wirtualnie dom Mikołaja Kopernika i poznali miasto, z którego pochodził. Podczas wirtualnych wycieczek nasi uczniowie odwiedzili także Żywe Muzeum Piernika w Toruniu, Zamek i [...]
  • Portadown: Dzień Ziemi w Polskiej SzkoleJak co roku od wielu już lat uczniowie PSS im Janusza Korczaka w Portadown świętują Dni Ziemi włączając się w lokalny projekt ABC Council „Clean the World” oraz ,,Adopt the [...]

Magazyn dla Dorosłych i Dzieci w Irlandii Północnej – zapraszamy do lektury!

Weather Report ,
0°C

Reklama w sieci

Interlinia+- AWielkość czcionki+- Wydrukuj artykuł
Reklama w sieci
Related Articles

web

Internet to wirtualne bogactwo informacji, reklam, ofert i potencjalnych klientów każdej firmy. Biznesy, które nie posiadają swojej strony internetowej i nie reklamują się w sieci, są od razu na straconej pozycji. Dziś niestety nie ma już od tej zasady wyjątków. Im szybciej się z tym pogodzimy, tym lepiej dla naszej firmy. O reklamie w Internecie można pisać książki, więc mam dziś dużo do powiedzenia!

 

Albo, albo?

 

Wspominaliśmy już, że istnieją różne formy reklamy i promocji firmy na rynku w zależności od targetu, czyli potencjalnej grupy klientów naszej firmy. Tak samo jest w sieci. Przede wszystkim musimy znów wrócić do tego, do kogo kierujemy nasze usługi czy produkty? Następnie należy znaleźć takie miejsca w Internecie, które odwiedzają ludzie odpowiadający naszemu targetowi. Na przykład zakład samochodowy będzie poszukiwał portalu dla mężczyzn albo portalu ogólnoinformacyjnego (najlepiej z zakładką/działem dla mężczyzn) lub też gazety, która posiada swoją stronę internetową.

 

W związku z tym, że na małych rynkach polonijnych, wybór jest nieco mniejszy niż w normalnych warunkach, trzeba zwrócić uwagę, które media internetowe są najbardziej wydajne. I tak na przykład sklepowi spożywczemu najlepiej przysłuży się albo samodzielny portal internetowy, albo witryna ogólnego czasopisma dla Polonii na określonym terenie. Popularne i skuteczne są też internetowe katalogi firm, które dzielą swoje ogłoszenia na grupy branżowe, czyli np. kosmetyka, biżuteria, mechanika, restauracje itd., co daje internaucie możliwość skutecznych poszukiwań, a firmom jeszcze bardziej skutecznej reklamy.

 

Reklama płatna – banner

 

I znów reklama w Internecie może być płatna i bezpłatna. Zajmijmy się najpierw jej płatną formą. Po zakończeniu procesu wybierania miejsca naszej reklamy, trzeba skontaktować się z działem marketingu w celu ustalenia cen i czasu wyświetlania reklamy. Ale żeby nie wyjść na amatora, dobrze jest znać kilka podstawowych terminów i zasad. Po pierwsze, reklama graficzna w Internecie to inaczej banner linkujący do strony internetowej firmy, który może być statyczny (nieruchomy), animowany inaczej Flashowy (ruchomy, obrazki na nim zmieniają się, przeskakują itp.) Ruchome bannery Flashowe, mimo że są atrakcyjniejsze wizualnie, wymagają jednak zainstalowania specjalnej wtyczki do ich odtwarzania. Nie wszyscy reklamodawcy zdają sobie sprawę, że taka animacja nie zostanie wyświetlona u niektórych użytkowników (zostanie wyświetlona prośba o zainstalowanie wtyczki).

 

Po drugie, rozróżniamy wiele różnych rodzajów bannerów, na wymienienie ich i objaśnienie ich właściwości, braknie tutaj miejsca, więc nakreślę je tylko ogólnie. Skyscraper to długi pionowy pasek, często umieszczany z boku strony internetowej. Billboard to z kolei duży banner prostokątny, ale poziomy. Button to malutki bannerek przypominający kształtem przycisk. Pop up to grafika wyskakująca podczas przeglądania strony. Mediabreak to reklama pełnoekranowa, najczęściej oglądana przy otwieraniu witryny. Rectangle czyli banner śródtekstowy to popularnie nazywany banner w cieście, jest to forma prostokątnej reklamy zamieszczonej w tekście.

 

Po trzecie, rozmiar bannera jest praktycznie dla każdego miejsca w internecie inny (mimo, że istnieje zestawienie znormalizowanych rozmiarów) i mierzy się go w pikselach. Trzeba pamiętać, że każdy portal czy witryna będą potrzebować grafiki o innych wymiarach – i także tutaj tak samo jak w prasie, nie pozwólmy na rozciąganie naszej grafiki. Kolejna uwaga jest taka, że nie każdy serwis ma w swojej ofercie wszystkie wymienione wyżej bannery, wynika to z polityki witryn.

 

Reklama bezpłatna

 

Tak samo jak w realnym świecie można próbować promować się za darmo, tak i w sieci jest to możliwe. Wiele z poniższych punktów wydadzą się Wam oczywiste, ale dotrwajcie do końca artykułu, bo w świecie small biznesu polonijnego istnieją mity, które szkodzą firmom. Miejscem gdzie bezkarnie można się reklamować są oczywiście portale społecznościowe, takie jak Facebook. Jeśli Twoja firma nie ma tam jeszcze konta, to spiesz się z założeniem go, a uzyskasz natychmiastowe efekty. Na Facebooku to inni ludzie promują Twój biznes. Najważniejsze to zamieścić wyczerpujący (nie znaczy długi) opis swojej firmy, być aktywnym i dostępnym, odpowiadać na zapytania, itp. Możliwości jest bardzo wiele.

 

Po drugie – zmierzamy do wspomnianych mitów – nie warto reklamować swojej firmy na forach internetowych za pomocą wpisów (chyba, że są one do tego przeznaczone – katalogi i bazy firm) – świadczy to o braku profesjonalizmu firm. Po trzecie, jakkolwiek wydawałoby się Wam to atrakcyjne – nie dajcie namówić się innym firmom na wymianę bannerów czy logo. Bannery to forma reklamy w portalu czy serwisie, a nie na stronie internetowej innej firmy. Wyobraź sobie, że na stronie firmy Karat (biżuteria) znajdują się reklamy trzech firm: Hydra (hydraulika), Ares (transport) i U Hani (restauracja) – już na pierwszy rzut oka widać, że coś tu nie gra. Totalne pomieszanie z poplątaniem, klienci nie lubią bałaganu! Pamiętaj, zawsze stawiaj się w roli swojego potencjalnego klienta, zastanów się jak on to odbierze. Po czwarte – ogłoszenia i posty w mediach elektronicznych dla Polaków zamieszczaj po polsku, dla angielskojęzycznych klientów – po angielsku.

 

Jeszcze jedno, w dzisiejszych czasach wielu firmom wydaje się, że sama darmowa reklama w Internecie wystarczy, aby wypromować swoją firmę, ale to nieprawda. Niestety samo Facebookowanie nie wystarczy, aby znacząco rozwinąć swój biznes. Następnym razem trochę z innej beczki – sekrety skutecznych rozmów z klientem twarzą w twarz i przez telefon. Zapraszam!

 

Andrzej Palacz – Public Relations Officer

0 komentarzy

Brak komentarzy Artykuł nie był jeszcze komentowany

Dodaj komentarz

Jako pierwszy Dodaj komentarz !

Only registered users can comment.

Biznes

Biznes w domu

Biznes w domu   0

Podpowiadamy kilka pomysłów na biznes, który można prowadzić z domu, na przykład jako dodatkowe źródło dochodów w przypadku pracy na etacie u kogoś lub też opiekując się małym dzieckiem w [...]

Panel użytkownika

Aktualne wydanie Naszego Expressu

Zapisz się do naszego newslettera!

Banner
Banner
Banner
Banner

Znajdź nas na Facebook’u

error: Zawartość strony jest chroniona!