Sportowe emocje w BangorPrevious Article
PolFolkNext Article
baner-980px-x-90px
Aktualności
  • Zatrudnienie najwyższe od 1971Poziom bezrobocia w Wielkiej Brytanii jest najniższy od 11 lat, wzrosły również średnie płace. Obecnie zatrudnionych jest 31,81 miliona ludzi - o 560 tysięcy więcej niż rok temu. Dane wskazują także [...]
  • Parlament może zablokować BrexitBrytyjski parlament będzie jednak miał wpływ na Brexit. Rząd Theresy May już nie wyklucza przeprowadzenia głosowania w Izbie Gmin nad rozpoczęciem procedury wyjścia kraju z UE. Zwolennicy pozostania Wielkiej Brytanii [...]
  • Thatcher najgorszaMargaret Thatcher wyprzedziła Davida Camerona w niechlubnym rankingu na najgorszego premiera Wielkiej Brytanii. W plebiscycie przeprowadzonym przez związek pisarzy zajmujących się historią nie było gorszego polityka na czele brytyjskiego rządu [...]

Magazyn dla Dorosłych i Dzieci w Irlandii Północnej – zapraszamy do lektury!

Weather Report ,
0°C

Wycieczka do Lublina i Krakowa

Interlinia+- AWielkość czcionki+- Wydrukuj artykuł

Uczniowie Polish Abroad Saturday School mieli okazję skorzystać z wyjazdu do Polski w terminie 31 marca-3 kwietnia w ramach projektu „Polska Ojczyzna Jana Pawła II”, którego autorami są Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Instytut Historii Centrum Jana Pawła II w Lublinie oraz Gimnazjum Śródziemnomorskie i Liceum Ogólnokształcące im. św. Dominika w Lublinie.

Najważniejszym celem programu wycieczki było utrwalenie poczucia polskiej tożsamości i dumy narodowej, dlatego też rozpoczęliśmy naszą współpracę od odwiedzenia tak zwanych pereł renesansu – Lublina i Krakowa – z ich przebogatą historią oraz architekturą.

Osoby zapisane do projektu automatycznie stały się uczniami Gimnazjum i Liceum Śródziemnomorskiego w Lublinie. Pierwszym punktem naszego wyjazdu było, więc odwiedzenie szkoły, gdzie mieliśmy okazję poznać jej uczniów i nauczycieli, uczestniczyć w zajęciach j. polskiego i historii oraz zapoznać się z materiałami dostępnymi na platformie edukacyjnej. Nasi uczniowie otrzymali również legitymacje szkolne Gimnazjum i Liceum Śródziemnomorskiego. Po zajęciach szkolnych, zwiedzaliśmy Lublin z jego urokliwą starówką, Katedrą oraz Zamkiem. Ogromne wrażenie wywarł na uczniach katedralny skarbiec oraz komnata akustyczna. Odwiedziliśmy też Klasztor Dominikanów, gdzie jeden z Ojców opowiedział nam o zasadach życia zakonnego oraz o pracy zakonników. Prof. Jacek Gołębiowski towarzyszył nam podczas wizyty na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.

Kolejny dzień spędziliśmy w Krakowie. Dla większości uczniów była to pierwsza wizyta w tym królewskim mieście. Kraków powitał nas przepiękną, wiosenną pogodą, co sprzyjało zwiedzaniu w towarzystwie nie lada przewodnika. Oprowadzała nas po mieście rodowita Krakowianka z dziada pradziada, prof. Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Pani Barbara Obtułowicz. Dzięki Pani Profesor uczniowie poznali historię oraz miejsca, o których zwykle nie dowiaduje się zwykły turysta. Weszliśmy nawet do apartamentów, w których przebywał nasz Papież Jan Paweł II oraz do kaplicy w Pałacu Biskupim, w której się modlił. Zwiedziliśmy wszystkie najważniejsze zabytki Krakowa – Wawel, Kościół Mariacki, Stary Rynek, Sukiennice, Kościół Św. Anny, Collegium Maius i wiele innych.

Serdecznie dziękujemy organizatorom za umożliwienie naszym uczniom odwiedzenia Polski i zobaczenia tylu ciekawych miejsc. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem gościnności naszych gospodarzy – dyrekcji oraz pracowników Gimnazjum i Liceum Śródziemnomorskiego w Lublinie oraz Prof. Jacka Gołębiewskiego koordynującego projekt. Szczególne podziękowania należą się też rodzinom goszczącym naszych uczniów w swoich domach w Lublinie. Liczymy na dalszą owocną współpracę z KUL oraz szkołą w Lublinie i zachęcamy uczniów do zapisów do Polish Abroad Saturday School, aby w przyszłości skorzystać z udziału w projekcie.